Do wielorazowych toreb na zakupy jesteśmy już przyzwyczajeni. Z badań wynika, że korzysta z nich aż 86 procent Polaków. Coraz więcej kupujących używa też własnych toreb na warzywa i owoce – ograniczając w ten sposób zużycie zrywek. Popularnym zaczyna być przynoszenie własnych pojemniczków na krojone wędliny i sery. Pojawiły się też wielorazowe woreczki na pieczywo.
Wszystkie te działania przynoszą wymierny efekt w postaci eliminacji z naszego życia codziennego części plastikowych jednorazówek. Do zrobienia kolejnego kroku w tym obszarze zachęca sieć Kaufland. Wprowadza do sklepów woreczki na pieczywo wielokrotnego użytku wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu. To kolejny etap w realizacji strategii sieci dotyczącej redukcji zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic.
Woreczki wykonano w 100 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu, co potwierdza certyfikat GRS – Global Recycled Standard. Posiadają praktyczne, ściągane sznurkiem wykończenie, a także okienko, przez które sprzedawca może zobaczyć, jakie dokładnie produkty się w nim znajdują. Można je prać i wielokrotnie wykorzystywać. Woreczki nadają się także do recyklingu. Koszt pojedynczego woreczka wynosi 7,99 zł.
Wprowadzenie nowego produktu, który pozwoli zredukować zużycie papierowych oraz plastikowych toreb przeznaczonych do pakowania wyrobów piekarniczych, jest jednym z działań sieci Kaufland w ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zakłada ona, że do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie spadnie o 20 proc. Natomiast 100 proc. opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu.