Biedronka: raport zrównoważonego rozwoju pt. „Dla dobra wspólnego”

Biedronka opublikowała po raz trzeci raport zrównoważonego rozwoju. Zawiera on podsumowanie za 2021 rok. Dokument pt. „Dla dobra wspólnego” opisuje priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej. 

Raport „Dla dobra wspólnego” dotyczy działań podejmowanych przez Biedronkę w 5 kluczowych obszarach. Zakładają one realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Wśród najważniejszych znalazły się m.in:

  • Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej. Reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
  • Zaangażowanie w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami. Efektem tego była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
  • Całkowite wycofanie ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
  • Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
  • Ograniczenie śladu węglowego o 45 proc. w porównaniu do 2017 roku.[1]
  • Przekazanie 163,7 mln zł. na kampanie i projekty społeczne, 50 mln zł. na działalność Fundacji Biedronki.
  • Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.

– Rozumiemy naszą odpowiedzialność. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że razem przyczyniamy się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka

Raport „Dla dobra wspólnego” dostępny jest TUTAJ.

[1] Zakres 1 i 2 wg. metodologii GHG Protocol.