Kolejna sieć handlowa w Polsce wprowadza nowy system kaucyjny. Biedronka poinformowała, że klienci będą mogli zwracać puste butelki zwrotne w 3150 placówkach w całej Polsce. To kolejny krok mający przyczynić się do poprawy stanu środowiska.
Rozwiązanie ma na celu upowszechnienie butelek zwrotnych, przy jednoczesnym zwiększeniu wygody dla klientów. Na początek system obejmie szklane butelki zwrotne 500 ml po 5 produktach: Żywiec Jasne Pełne, Warka Classic, Harnaś Jasne Pełne, Namysłow Pils, Kasztelan Niepasteryzowane.
50 groszy bez paragonu
Co bardzo istotne, klient aby odzyskać kaucję (50 gr za butelkę) nie będzie musiał mieć ze sobą dowodu zakupu w postaci rachunku z sieci. Kaucję będzie można odzyskać na dwa sposoby. Klienci nie mający paragonu otrzymają voucher na kolejne zakupy w sieci Biedronka (do wykorzystania w ciągu 100 dni). Natomiast posiadający dowód zakupu dostaną zwrot kaucji w gotówce.
Butelki zwrotne: kaucja w kasie
Jak powiedziała portalowi ecoekonomia.pl Marta Walkiewicz, kupiec odpowiedzialna za ofertę piw w sieci Biedronka:
„Obserwujemy zachowania klientów i biorąc je pod uwagę, planujemy rozwijanie segmentu butelek zwrotnych, aktywnie pracując nad poszerzaniem oferty. Na razie klienci mogą zostawić puste butelki zwrotne przy kasie i w zamian otrzymać zwrot kaucji. Odebrane w ten sposób butelki będą trafiać do producentów za pośrednictwem naszych centrów dystrybucyjnych. Jeżeli chodzi o inne rozwiązania dotyczące odbioru od klientów, to aktualnie analizujemy możliwości i potencjał dostępnych na rynku rozwiązań. Dopiero na tej podstawie będziemy podejmować ewentualne dalsze decyzje”.
Dodała, że Biedronka prowadzi szereg działań prośrodowiskowych.
„Dlatego zdecydowaliśmy się na szerokie udostępnienie i przyjmowanie zwrotnych butelek po piwach dla wybranych produktów. Do zwrotu nie potrzeba nawet dowodu zakupu, w związku z tym liczymy, że klienci przekonają się do tego rozwiązania. Dzięki skali naszej firmy wprowadzamy jeden z najwygodniejszych w Polsce systemów zwrotu butelek zwrotnych 500 ml.„
Aż 10 proc. sprzedawanych opakowań wejdzie do systemu
Aby zrozumieć potencjał tej zmiany, warto zwrócić uwagę na fakt, że w 2021 r. Biedronka sprzedała łącznie aż 71,5 miliona butelek trzech najpopularniejszych piw w ofercie sieci. Natomiast wg szacunków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie w naszym kraju funkcjonuje ok 700 mln wielorazowych butelek szklanych, w których sprzedawane jest piwo.