Electrolux startuje z cyklem cotygodniowych słuchowisk „Klimatyczne bajki”, skierowanym do dzieci i rodziców. Marka inspiruje do proekologicznych wyborów i pokazuje, jak poprzez drobne zmiany zachowań w życiu codziennym można dbać o środowisko naturalne.
Na wspomniany cykl składa się 6 bajek autorstwa Katarzyny Ogonowskiej, a w role bohaterów wcielili się Marta Wierzbicka i Jarosław Boberek. Tematami odcinków „Klimatycznych bajek” są: czyste powietrze, oszczędzanie energii i wody, drugi obieg rzeczy, odpowiedzialne podróżowanie oraz niemarnowanie jedzenia. „Klimatyczne bajki” są publikowane w każdy czwartek na stronie www.klimatyczne-bajki.pl i platformach streamingowych, YouTube oraz Spotify. Pierwszy odcinek dostępny jest do odsłuchania od 20 stycznia.
Z „Badania świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski” wynika, że troska o przyszłe pokolenia to najczęściej wskazywany powód ochrony środowiska. Wskazało go prawie trzy czwarte badanych. To najwyższy uzyskany wynik na przestrzeni wszystkich edycji badania od 2011 r.
Pełen ciepła i humoru cykl „Klimatyczne bajki” opowiada o codziennym życiu rodziny Zieleniewskich. Jego głównymi bohaterami są 6-letnia Ela, jej brat Aleks oraz ich rodzice. Poprzez codzienne perypetie rodziny Zieleniewskich, marka Electrolux chce uwrażliwić najmłodsze pokolenie na najważniejsze kwestie codziennej ekologii. Państwo Zieleniewscy są zaangażowanymi rodzicami, do tego interesują się światem, który ich otacza. To świadomi obywatele planety Ziemia, a poprzez zabawę oraz sposób spędzania wspólnego czasu, przekazują ekologiczne wartości Eli i Aleksowi.
Klimatyczne bajki i rozmowy o ekologii
Electrolux, na początku 2021 roku uruchomił podcast „Klimatyczne rozmowy”. Aktywistka środowiskowa, Ania Pięta (Muda Talks) rozmawia w nim z zaproszonymi ekspertami o ekologii, ochronie środowiska, konsumpcjonizmie oraz zrównoważonym rozwoju. Firma kontynuuje projekt w nowej odsłonie i kieruje go do młodszego odbiorcy – do dzieci 4-8 lat i ich opiekunów.
Naukę o ekologii musimy zacząć od najmłodszych. Uwrażliwić dzieci na przyrodę, pokazać, jaka jest rola człowieka w środowisku oraz uświadomić, jaka spoczywa na nim odpowiedzialność. „Klimatyczne bajki” poprzez historię zwykłej rodziny pokazują, w jaki sposób te mniejsze, ale kluczowe idee wdrożyć w domu. Mówimy o małych czynach z naszego domowego podwórka, przedszkola czy szkoły. Zsumowane powodują, że w przyszłości nam i naszym dzieciom może żyć się lepiej – mówi Natalia Kostera z Electrolux.