Zielony lit w akumulatorach Renault

Zielony lit, elektromobilosc, EV, EVcars
Zielony lit

Grupa Renault podpisała z Vulcan Energy pięcioletnie porozumienie o partnerstwie strategicznym „Zero Carbon Lithium™ Project”. Celem jest zabezpieczenie dostaw od 6 000 do 17 000 ton litu rocznie. Lit jest niezbędny do produkcji akumulatorów trakcyjnych.

Strategia Renault zakłada oferowanie konkurencyjnych i przyjaznych dla środowiska samochodów elektrycznych „Made in Europe”. Współpraca partnerska z Vulcan Energy pozwoli uniknąć emisji od 300 do 700 kg CO2 przypadającej na jeden akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh.

Made in Europe

Grupa Renault podpisała umowę zaopatrzeniową z firmą Vulcan Energy, światowym liderem w rozwijaniu produkcji litu. Porozumienie przewiduje rozpoczęcie dostaw w 2026 r. Zawarto je na wstępny okres pięciu lat zgodnie ze stawianym przez Grupę Renault celem stworzenia oferty samochodów „Made in Europe”. W związku z utworzeniem Renault ElectriCity, największego centrum produkcyjnego samochodów elektrycznych w Europie, koncern będzie kupował rocznie od 6 000 do 17 000 ton litu produkowanego przez Vulcan Energy w Niemczech.

Neutralność węglowa do 2050

Grupa Renault stawia sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej w świecie do 2050 roku. W związku z tym przyspiesza realizację swojej strategii w zakresie pojazdów elektrycznych. Do 2025 roku chce osiągnąć najbardziej ekologiczny miks na rynku europejskim. Ponad 65 proc. udziału w sprzedaży modeli elektrycznych i zelektryfikowanych oraz nawet do 90 proc. udziału samochodów w.100 proc. elektrycznych w miksie sprzedaży do 2030 roku. Vulcan Energy będzie produkować lit w jakości akumulatorowej z solanki geotermalnej z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.

Dzięki linii produkcyjnej, która pozwala ograniczyć ślad węglowy litu i zużycie wody w fazie produkcji, Grupa Renault będzie w stanie uniknąć emisji od 300 do 700 kg CO2 w przeliczeniu na jeden akumulator o pojemności 50 kWh.