Kaufland tłumaczy zrównoważone certyfikaty i oznaczenia

zrównoważone certyfikaty i oznaczenia

Kaufland opublikował specjalny katalog „Dla ludzi i natury”. Przybliża w nim klientom m.in. najważniejsze metody certyfikacji i znaki pojawiające się na opakowaniach artykułów, świadczące o ich zrównoważonych walorach. Znajdziemy tam produkty z Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa (MSC), bio, wegańskie ze znakiem V-Label Vegan, Fairtrade, Rainforest Alliance czy FSC (potwierdzający pochodzenie drewna).

Nawet 78 proc. konsumentów deklaruje, że uzależnia wybór konkretnego detalisty na podstawie kryterium dostępności asortymentu zrównoważonych produktów. Dane rynkowe potwierdzają, że klienci sklepów coraz częściej sięgają po artykuły wytworzone z poszanowaniem środowiska. Ich zainteresowanie w tym obszarze sukcesywnie rośnie. Jedną z barier przed podejmowaniem zrównoważonych wyborów jest brak wiedzy, jak zacząć i gdzie szukać tego typu produktów. Wobec tego Kaufland w specjalnym katalogu przybliża konsumentom ofertę zrównoważonych artykułów, zachęcając do odpowiedzialnych wyborów zakupowych.

Świadomość społeczna w zakresie proekologicznych postaw z całą pewnością rośnie. A to sprawia, że Polacy coraz częściej wymagają zaangażowania środowiskowego również od firm. Nawet ponad 75 proc.respondentów badania opracowanego przez Sustainable Brands zapewnia, że odczuwa większą lojalność wobec marek, które wspierają ich w podejmowaniu odpowiedzialnych wyborów zakupowych.

Zrównoważone certyfikaty i oznaczenia: ponad 1000 produktów w ofercie sieci

Kaufland systematycznie rozwija asortyment artykułów wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego i wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Aby zwiększyć świadomość konsumencką w tym zakresie, sieć opublikowała specjalny katalog „Dla ludzi i natury”. Przybliża w nim klientom najważniejsze metody certyfikacji i znaki pojawiające się na opakowaniach artykułów, świadczące o ich zrównoważonych walorach. Kaufland posiada w asortymencie m.in. ponad 60 produktów z Certyfikatem Zrównoważonego Rybołówstwa (MSC). Dodatkowo w sieci znajdziemy 480 produktów bio, 180 produktów wegańskich ze znakiem V-Label VEGAN, 100 produktów ze znakiem FAIRTRADE, 120 produktów ze znakiem RAINFOREST ALLIANCE czy 170 produktów ze znakiem FSC.

Zrównoważone certyfikaty i oznaczenia to nie wszystko

Sieć opisuje w katalogu również inne działania, jakie podjęła w kierunku zrównoważonego rozwoju asortymentu. Detalista zrezygnował ze sprzedaży jaj świeżych pochodzących od kur z chowu klatkowego. Na opakowaniach kurczaków marek własnych stosuje klasyfikację chowu. Realizując strategię redukcji zużycia tworzyw sztucznych, Kaufland m.in. dąży do eliminacji mikroplastiku w segmencie kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących marek własnych. Produkty niezawierające mikroplastiku można rozpoznać po specjalnym oznaczeniu na opakowaniu „receptura bez mikroplastiku”. Sieć ogranicza także powstawanie odpadów plastikowych, zmniejszając ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych. Stosuje w nichmateriały alternatywne lub zwiększaja ich przydatność do recyklingu. Zoptymalizowane w ten sposób produkty marek własnych posiadają oznaczenie „świadomie zapakowane”.