Oleje słonecznikowe, żywice z drzewa sosnowego, kauczuk naturalny i krzemionka z popiołu z łusek ryżu – to materiały, z których powstają opony Goodyear Eagle GO. Mogą one osiągnąć nawet do 500 000 km przebiegu.
W mieszance bieżnika znajdują się różne naturalne, zrównoważone materiały. Opona Eagle GO opracowana przez inżynierów Goodyear Tire & Rubber Company będzie montowana w nowym samochodzie Citroëna – oli.
Mieszanka bieżnika wykonana z odnawialnych materiałów
W koncepcyjnej oponie Eagle GO zastosowano mieszankę bieżnika niemal w 100 proc. wykonaną z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł lub z recyklingu. Wśród nich są:
- Oleje słonecznikowe i żywice z drzewa sosnowego, które są odnawialnymi komponentami zastępującymi oleje ropopochodne. Materiały te wykorzystuje się do produkcji „tuszu roślinnego” do drukarek. Goodyear chce całkowicie zastąpić oleje ropopochodne w swoich produktach do 2040 r.
- Kauczuk naturalny z drzewa Hevea brasiliensis zastępuje syntetyczny kauczuk ropopochodny. Kauczuk naturalny jest pozyskiwany przy zastosowaniu odpowiedzialnych metod rolnictwa i uprawy.
- Krzemionka z popiołu z łusek ryżu, produktu ubocznego z przetwarzania ryżu. Często ląduje na wysypiskach śmieci. To rozwiązanie wcześniej stosowano w betonie zbrojonym.
Odnawialny bieżnik
Koncepcyjną oponę Eagle GO można dwukrotnie odnowić w ciągu całego okresu eksploatacji, co zwiększa jej żywotność. Goodyear postawił sobie za cel, aby opona Eagle GO przejechała nawet 500 000 km. Jest to możliwe dzięki ponownemu wykorzystaniu zrównoważonej osnowy i odnawialnego bieżnika.