Procter & Gamble i Fundacja Nasza Ziemia rozpoczęły kolejną edycję wspólnego projektu „Czysta Ziemia”. Jest to kompleksowy program edukacji ekologicznej dla szkół podstawowych, dzięki któremu uczniowie z całej Polski poznają najważniejsze zasady odpowiedzialnego korzystania z wody i energii oraz segregacji odpadów.
Obie instytucje od czterech lat realizują program edukacyjny „Czysta Ziemia”. Skierowany jest on do uczniów szkół podstawowych. Właśnie ruszyła jego kolejna edycja. Głównym celem programu jest wsparcie edukacji uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji i zachęcenie ich do dbania o środowisko. Dzieci podczas zajęć dowiadują się między innymi, że korzystając z kubka podczas mycia zębów, a nie z bieżącej wody, mogą zaoszczędzić jej nawet 10 litrów. Z kolei wypinając ładowarkę z gniazda, kiedy naładują jakieś urządzenia, ograniczą zużycie energii. Uczniowie uczą się tego w sposób kreatywny i angażujący – korzystają z animacji, nowoczesnych kart pracy, projektów grupowych czy domowych eksperymentów. Wszystkie materiały dostępne są do pobrania dla nauczycieli i rodziców za darmo na stronie – https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/.
„Czysta Ziemia” 30 tys. uczniów skorzystało z programu
W ciągu minionych lat z materiałów skorzystało już ponad 30 000 uczniów w niemal 2 000 szkołach w całej Polsce. W obecnym roku szkolnym pomogą one zaangażować w działania na rzecz planety kolejne tysiące dzieci. To nie wszystko, „Czysta Ziemia” to także konkursy grantowe. Dzięki nim uczniowie mogą przekuć wiedzę w praktykę i wygrać finansowanie swojego projektu na rzecz klimatu.
Zacznijmy od siebie. W walce o czystą planetę każdy ma swoją rolę do odegrania
Program edukacyjny „Czysta Ziemia” jest częścią działań, które P&G podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tym zakresie firma kieruje się swoją strategią o nazwie Ambicja 2030, koncentrując się między innymi na redukcji wykorzystania plastiku, a także ograniczaniu zużycia energii i wody.
– Procter & Gamble chce być motorem pozytywnych zmian na świecie, dlatego od wielu lat podejmujemy działania, które mają na celu spowolnienie zmian klimatycznych. Pokazujemy konsumentom, jak korzystając z naszych produktów żyć w sposób bardziej zrównoważony oraz kształtujemy wśród najmłodszych poczucie odpowiedzialności za stan Ziemi. Wierzymy, że dbanie o naszą planetę, to praca zespołowa, w którą powinny angażować się wszyscy – firmy, organizacje pozarządowe i lokalne społeczności. W tym procesie każdy z nas ma swoją ogromną rolę do odegrania – mówi Justyna Rymkiewicz, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, Procter & Gamble w Centralnej Europie.
Kluczem do tego, aby mieć realny wpływ na środowisko jest dzielenie się wiedzą i zaangażowanie nas wszystkich. Długoletnia współpraca pomiędzy Procter & Gamble i Fundacją Nasza Ziemia jest przykładem tego, jak wspólny cel i długotrwała współpraca przynoszą widoczne efekty w walce o lepsze jutro.