mBank realizując strategię ESG wspiera przedsiębiorców w ekotransformacji i dbaniu o środowisko. Firmy, które wydadzą pożyczone pieniądze na cele ekologiczne, nie zapłacą prowizji za udzielenie pożyczki. Dodatkowo skorzystają z obniżonej marży o 1 pkt. proc. (i wyniesie 3,9 proc. przy kredycie powyżej 30 tys. zł).
Przedsiębiorcy, którzy planują zmniejszyć zużycie energii, emisje gazów i zanieczyszczeń, mogą otrzymać w mBanku od 30 do 200 tys. zł pożyczki na preferencyjnych warunkach. Pieniądze trafią na konto firmy już w 15 minut od podpisania umowy. Warunkiem uzyskania preferencyjnych warunków jest dostarczenie do banku dokumentów potwierdzających wydatki poniesione na cele wspierające ochronę środowiska.
Ekopożyczka: pieniądze można wydać między innymi na:
- zakup odnawialnych źródeł energii, np. paneli fotowoltaicznych, a także urządzeń dodatkowych, takich jak magazyny energii czy pompy ciepła;
- instalacje odzysku ciepła oraz kotły grzewcze minimalizujące emisje smogu;
- zakup materiałów i systemów do termomodernizacji budynków, a także okien i drzwi o niskiej przepuszczalności ciepła;
- zakup samochodów z napędem elektrycznym lub rowerów elektrycznych;
- armaturę pomagającą oszczędzać wodę lub systemy odzysku wody deszczowej;
- zakup oświetlenia LED lub elektronicznych systemów zarządzania energią w budynkach;
- zakup sprzętu AGD z klasą elektrooszczędności co najmniej A++ lub sprzętu komputerowego z odpowiednimi certyfikatami.
Ekopożyczka: ochrona klimatu i środowiska
mBank pomaga chronić klimat i środowisko, m.in. poprzez finansowanie “zielonych” inwestycji. Także wspieranie biznesu w transformacji energetycznej, obniżanie swojego śladu węglowego oraz udostępnianie klientom usług finansowych, które wspierają cele środowiskowe.
– Nasze doświadczenie z projektów prospołecznych pokazało, że mamy duże możliwości w zachęcaniu naszych klientów do angażowania w realizację działań spełniających kryteria ESG. Formą zachęty jest np. oferowanie preferencyjnych warunków finansowania inwestycji, które pomagają chronić środowisko – powiedział Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku.