Mój elektryk – EFL wchodzi do gry

Dzięki podpisanej umowie z BOŚ  klienci Grupy EFL będą mogli zawierać umowy z możliwością uzyskania dopłaty do zakupu pojazdów zeroemisyjnych. Przedsiębiorcy, rolnicy, instytucje publiczne czy stowarzyszenia i fundacje, którzy skorzystają ze specjalnej oferty leasingu, obniżą wpłatę początkową o nawet 70 tys. zł. EFL jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach. W 2021 r. wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych sfinansowanych przez firmę była o 88 proc. wyższa niż przed rokiem. Najchętniej wybieraną marką była Tesla.

Należąca do Grupy EFL spółka Carefleet zawarła umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. Tym samym Grupa dołączyła do programu „Mój elektryk” realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dla swoich klientów zainteresowanych zakupem nowych aut z napędem elektrycznym lub wodorowym leasingodawca przygotował specjalną ofertę leasingu z wysokim wykupem i serwisem.

Do 27 lub 50 tys. zł

W przypadku samochodów osobowych do przewozu max. 8 osób o wartości do 225 tys. zł leasingobiorca może liczyć na dotację w wysokości 18 750 zł. Natomiast jeśli zadeklaruje średnioroczny przebieg pojazdu w wysokości co najmniej 15 tys. km, dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł. Beneficjenci zainteresowani leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości do 50 tys. zł. Przy zadeklarowanym średniorocznym przebiegu powyżej 20 tys. km rocznie do 70 tys. zł . Do skorzystania ze wsparcia w Programie „Mój elektryk” EFL zaprasza przedsiębiorców, rolników indywidualnych. Także jednostki administracji publicznej, stowarzyszenia i fundacje czy spółdzielnie.

Prosta procedura ułatwi leasing

Choć w realizację programu są zaangażowane trzy instytucje (NFOŚ i BOŚ po stronie organizatorów programu, a EFL jako leasingodawca) to wszystkie formalności beneficjent załatwi z doradcą EFL. W tym podpisze dwie umowy – jedną na finansowanie z Carefleet, a drugą na dotację z Bankiem Ochrony Środowiska.

– Ekofloty nabierają w Polsce rozpędu i jesteśmy dumni, że mamy w tym swój udział. Wystarczy tylko spojrzeć na najnowsze dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego dotyczące rejestracji nowych osobówek. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych wyhamowała o ponad 13 proc. rok do roku, podczas gdy aut elektrycznych z salonów wyjechało w tym czasie ponad dwa razy więcej niż rok temu. Taki trend mamy już od kilku lat. Choć wydawało się, że przystopuje go wojna w Ukrainie, to paradoksalnie może być odwrotnie. W dłuższej perspektywie, drożejąca ropa, uniezależnienie się od rosyjskich surowców mogą spowodować większy nacisk na rozwój elektromobilności – mówi Wojciech Przybył, członek zarządu EFL.

Elektryfikacja floty dzieje się na naszych oczach

– Elektryfikacja flot samochodowych, rozpatrywana do niedawna w kategoriach wyzwań dalekiej przyszłości, dzieje się na naszych oczach. Choć trudno jeszcze mówić o elektro-mobilnej rewolucji w polskich przedsiębiorstwach, faktem jest, że samochodów „z wtyczką” w rodzimym biznesie systematycznie przybywa. W tym również tych użytkowanych przez klientów Carefleet. Jako firma i cała grupa od lat wspieramy ekologiczne rozwiązania. Cieszymy się z rosnącej z roku na rok ilości elektryków w naszej flocie. Zachęcam do wspólnej pracy nad obniżaniem śladu węglowego!- mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu Carefleet S.A.

Coraz więcej prądu w EFL

Grupa EFL jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach. Wartość elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych wyleasingowanych przez EFL w 2021 r. była aż o 88 proc. wyższa niż przed rokiem. Wyniosła prawie 50 mln zł. Najczęściej wybieraną przez klientów marką była Tesla. Duży udział w ekoflocie finansowanej przez EFL mają pojazdy ciężkie. Wartość udzielonego finansowania wyniosła ponad 30 mln, przy ponad 44 proc. wzroście rok do roku. EFL jest także liderem finansowania Tesli w Polsce. Tylko w 2021 roku wyleasingował ich 141 sztuk, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej.