W Warszawie w kilku lokalizacja firma 4F postawiła specjalne pudła na używane ubrania. Akcja organizowana jest wspólnie z projektem „Ubrania do oddania”. Ma na celu ograniczenie negatywnego wpływu marki 4F na środowisko. OTCF, właściciel marki, planuje także wprowadzić na rynek pierwsze w Polsce ubraniomaty oraz wypożyczalnię strojów sportowych.
#4FChange
Negatywny wpływ branży modowej i tekstylnej na środowisko naturalne skłonił firmę OTCF, właściciela marki 4F, do podjęcia inicjatywy #4FChange. Celem jest wsparcie cyrkularnego obiegu odzieży oraz propagowanie właściwych postaw zarówno po stronie konsumentów, jak i biznesu. Inicjatywa OTCF prowadzona jest w partnerstwie z „Ubrania do oddania”. Jest to firma zajmująca się odbieraniem niepotrzebnych ubrań z domów Polaków i cyrkularnym wprowadzaniem ich do drugiego obiegu odzieży używanej. Niepotrzebne ciuchy można oddać w sześciu najpopularniejszych miejscach Warszawy m.in. na Placu Konstytucji, Rondzie Daszyńskiego czy przy Metrze Wierzbno.
4FChange: Używana odzież trafi do sklepów
– Ubrania, które przestajemy nosić stanowią olbrzymi potencjał. Postanowiliśmy zadziałać z korzyścią dla klientów marki oraz dla planety. Chcemy, by ubrania te wracały do obiegu. Używane części garderoby zyskają drugie życie. Nie tylko zwolnią miejsce w szafach, ale też przyczynią się do zmniejszenia zapotrzebowania na nowe tekstylia. Zredukują tym samy wpływ przemysłu ubraniowego na środowisko – mówi Przemek Feliga, ESG Project Manager, OTCF. To właśnie wprowadzenie do sklepów 4F sportowej odzieży używanej leży u podstaw innowacyjnego projektu 4FChange. – Projekt to pierwszy krok na drodze do wielkiego celu, jakim dla 4F jest zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego na szerszą skalę – dodaje Feliga.
4FChange: sklepy ze strefami Wear_fair
Pierwszym etapem 4FChange jest uruchomienie strefy.Wear_fair z ubraniami z drugiego obiegu w sklepach 4F w Bielsku-Białej (Sfera), Gdańsku (Forum Radunia), Katowicach.(Katowicka), Krakowie (Bonarka i Serenada), Łodzi.(Łódzka), Rzeszowie (Galeria Rzeszów) i Warszawie (Arkadia, Galeria Młociny, Galeria Północna).
– Widzimy naszą markę jako aktywnego uczestnika i inicjatora zmian na rynku. Nasza inicjatywa wynika z troski o środowisko naturalne i ekologię. Nie są to jedynie chwilowym trendem, ale stałym i rozwijanym elementem funkcjonowania w odpowiedzialnym biznesie. Pragniemy zainteresować nim wszystkich naszych klientów. Dodatkowo pragniemy pokazać, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne organizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty, a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych – kontynuuje Feliga.
To pionierski projekt nie tylko w skali polskiej, ale również europejskiej. – Dlatego nie mamy wątpliwości, że wspólnie z 4F rozpoczynamy nową erę rozwoju branży mody. Chcemy być liderem zmian na rynku i pokazać, że konsekwentne budowanie wartości drugiego obiegu jest możliwe. Czujemy ogromną satysfakcję, że tą zmianą możemy zmieniać system od środka – komentuje Anna Pięta menadżerka projektu po stronie „Ubrania do Oddania”.