Kaufland ogranicza zużycie tworzyw sztucznych i zwiększa wykorzystanie surowców będących już w obiegu. W ofercie sieci pojawią się innowacyjne produkty K-Classic wykonane w co najmniej 95 proc. z plastiku pochodzącego z recyklingu. Artykuły powstały we współpracy z PreZero – spółką, która również należy do Grupy Schwarz.
Kosze na śmieci, organizery oraz pojemniki do przechowywania rzeczy będą dostępne w sklepach Kaufland od połowy września do wyczerpania zapasów. Produkty trafiły do oferty sieci dzięki współpracy ze spółką należącą do Grupy Schwarz w ramach strategii REset Plastic – firmą PreZero odpowiedzialną za zarządzanie utylizacją i recyklingiem.
Plastikowe odpady pozyskane przez PreZero z gospodarstw domowych zostały oczyszczone, rozdrobnione a następnie przetopione i przerobione na granulat. Z przetworzonego w ten sposób surowca powstały artykuły nie tylko wysokiej jakości, ale co ważne – przyjaźniejsze dla środowiska.
– Do strategii REset Plastic podchodzimy w sposób kompleksowy i wspólnie z innymi podmiotami Grupy Schwarz poszukujemy innowacyjnych rozwiązań. Dzięki nim realizujemy wizję – „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Nowe produkty są tego dowodem – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.