W centrum Warszawy pojawił się specjalny mural namalowany farbami pochłaniającymi zanieczyszczenia. Nestlé Waters, producent wody mineralnej Nałęczowianka dziękuje konsumentom za poprawne sortowanie odpadów. Mural to także okazja do przypomnienia o działaniach marki Nestlé w realizacji Agendy 2030. A koncern ma co robić, gdyż jest w gronie liderów-zaśmiecaczy na świecie.
Mural pochłaniający zanieczyszczenia tylko na dwa tygodnie
Mural powstał na ścianie budynku przy ul. Jaworzyńskiej 9 w centrum Warszawy. Jest to jedno z najruchliwszych skrzyżowań w stolicy, przez które każdego miesiąca przejeżdża ponad 2,5 miliona aut. Malowidło wykonane przy użyciu specjalnych farb fotokatalitycznych pochłaniających zanieczyszczenia będzie zdobiło ścianę tylko przez dwa tygodnie, do 15 sierpnia tego roku.
Autorką projektu jest ilustratorka i projektantka graficzna Pola Augustynowicz. Na muralu oprócz pięknej ilustracji zamieszczono także podziękowania skierowane do konsumentów, którzy segregują odpady. Dzięki takim działaniom butelki wody Nałęczowianka mają szansę dostać „drugie życie”. Już teraz butelki dla wszystkich niegazowanych produktów marki (również napojów funkcjonalnych NAŁ+) powstają w połowie z przetworzonego tworzywa. Co więcej, marka Nałęczowianka do pakowania butelek w zgrzewki wykorzystuje folię wyprodukowaną w 50 proc. z plastiku z recyklingu.
Koncern Nestlé ma co naprawiać
Nestlé Waters, w którego portfolio znajduje się marka Nałęczowianka, na tym jednak nie poprzestaje i ma ambitne cele: do 2030 roku chce odzyskiwać tyle butelek z tworzyw sztucznych, ile wprowadza na rynek, a do 2025 roku o 1/3 ograniczyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych, w tym zwiększyć udział PET z recyklingu we wszystkich swoich butelkach do 50 proc. Nestlé prowadzi także projekty mające na celu redukcję lub neutralizację emitowanego dwutlenku węgla dla całego portfolio w swoim biznesie Waters do 2025 roku. Do tego samego roku Nestlé Waters chce osiągnąć pozytywny wpływ na zasoby wody tam, gdzie prowadzi działalność.
Nestlé ma wiele do nadrobienia i na pewno bardzo dobrze, że prowadzi tego typu działania. Przypomnijmy, że według raportu Brand Audit 2020 dziesięciu największych światowych zaśmiecaczy 2020 roku to: The Coca-Cola Company; PepsiCo; Nestlé; Unilever; Mondelez International; Mars, Inc; Procter & Gamble; Philip Morris International; Colgate-Palmolive oraz Perfetti Van Melle. O raporcie pisaliśmy TUTAJ.