Klienci Allegro dostaną swoje towary w opakowaniach z recyklingu. Ponadto każdy ze 128 tysięcy sprzedających na platformie przedsiębiorców będzie miał możliwość korzystania z ekologicznych kartonów.
Gwałtowny wzrost segmentu e-commerce oznacza przede wszystkim wygodę dla konsumentów. Dostarczanie produktów bezpośrednio do domu, czy możliwość zwrotu towaru to niewątpliwe zalety takiego rozwiązania. Ale jest też druga strona medalu – drastyczny wzrost ilości śmieci opakowaniowych. W tej sytuacji cieszy inicjatywa Allegro, które robi kolejny krok do zrównoważonego rozwoju i wprowadza ekologiczne opakowania swoich produktów.
Największy polski podmiot e-handlu postawił sobie za cel, by do 2022 roku, co najmniej 2,5 miliona przesyłek zamawianych na platformie miesięcznie, było wysyłane w ekologicznych opakowaniach.
Klienci lubią eko opakowania
Według raportu Green Generation 2.0, przygotowanego przez Mobile Institute, aż 35 proc. klientów deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy zamawiane przez nich zakupy internetowe są pakowane w sposób przyjazny środowisku. Z kolei co trzeci klient jest gotów za taką możliwość nawet dopłacić. To oznacza, że z roku na rok stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami.
– Ekologiczne opakowania, które znalazły się w ofercie Allegro.pl pochodzą w 100 proc. z makulatury. Mogą zostać również w pełni poddane recyklingowi albo też wykorzystane ponownie. Odpowiedzialne i zrównoważone pochodzenie surowców użytych do ich wyprodukowania zapewniają międzynarodowe certyfikaty, które zostały przyznane producentom. Zależało nam na współpracy z dostawcami, którzy nie tylko zapewniają najwyższą jakość, ale również produkty w przystępnej cenie. Nie czerpiemy zysku z ich sprzedaży. Udostępniliśmy opakowania w różnych rozmiarach oraz hurtowych ilościach, bo wiemy, że nasi sprzedawcy mają rosnące potrzeby, a klienci oczekują ekologicznych rozwiązań. Pracujemy już nad kolejnymi rozwiązaniami i jeszcze ciekawszymi propozycjami związanymi z gospodarką o obiegu zamkniętymi – mówi Magdalena Adrejczuk CSR Expert w Allegro.
Oficjalny sklep daje przykład i zachęca partnerów
Platforma pracuje nad tym, aby wszystkie produkty wysyłane przez Oficjalny Sklep Allegro były pakowane z wykorzystaniem ekologicznych kartonów, papierowych wypełniaczy i taśm.
Oprócz własnego sklepu serwis zaoferuje także opakowania swoim partnerom. 128 tysięcy przedsiębiorców sprzedających produkty w serwisie będzie miała możliwość zakupu takich opakowań. A kwestia pakowania staje się coraz istotniejsza dla kupujących. Widać to chociażby w komentarzach wystawianych po zakupie. Przedstawiciele serwisu potwierdzają, że firma nie będzie zarabiała na oferowanych partnerom materiałach opakowaniowych.
NIe tylko eko opakowania
Troska o środowisko jest jednym z priorytetów rozwiązań logistycznych wprowadzanych przez Allegro. Już w 2021 roku platforma wprowadzi innowacyjne rozwiązania, które skrócą czas dostawy i wzmocnią alternatywę dla wysokoemisyjnych przesyłek kurierskich. Sprzedający będą mogli korzystać z nowej usługi logistycznej, która obejmuje magazynowanie, pakowanie i nadawanie przesyłek w opakowaniach ekologicznych. Natomiast kupujący skorzystają z nowoczesnych i przyjaznych ekologicznie automatów paczkowych Allegro.
Serwis oferuje gotowe rozwiązania…
Allegro stawia sobie za cel, by do 2022 roku, co najmniej 2,5 miliona przesyłek zamawianych co miesiąc na platformie było wysyłane w opakowaniach, które można łatwo poddać recyklingowi. Aby wesprzeć sprzedawców platforma wykorzystuje efekt skali. Zamawiając duże ilości opakowań i materiałów niezbędnych do zapakowania przesyłki, może zaoferować odbiorcom bardzo atrakcyjne ceny. Co warto podkreślić, Allegro nie czerpie żadnego zysku z ich sprzedaży. Więcej informacji znajduje się na stronie kampanii https://allegro.pl/zobacz/opakowania.
… i edukuje
Aby zaangażować klientów oraz sprzedawców do zmiany przyzwyczajeń, Allegro prowadzi działania podnoszące świadomość ekologiczną i dające praktyczne wskazówki. Na platformie e-learningowej Akademia Allegro, dostępne są bezpłatne kursy, na temat pakowania zero waste i wielu innych zagadnień. Dodatkowo platforma planuje przeprowadzenie kampanii dla sprzedawców. Po to, by wesprzeć ich w wyzwaniach dotyczących zabezpieczania wysyłanych produktów w duchu eko.