InPost otrzymał rating -A od Carbon Disclosure Project

Warszawa, 18.03.2024 (ISBnews) – CDP (Carbon Disclosure Project) przyznał Grupie InPost ocenę -A, podczas gdy globalna średnia ocena dla biznesu logistycznego wynosi C, podał InPost. Rating dotyczy przejrzystości środowiskowej oraz inicjatyw podejmowanych na rzecz ochrony klimatu.

"Otrzymanie oceny -A w ratingu CDP to potwierdzenie skuteczności naszych działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Instytucje oceniają działalność firm na podstawie wielu wskaźników – co dowodzi, że realizujemy skuteczny plan redukcji emisji CO2, aby korzystanie z usług InPost było jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Nasza praca pokazuje, że InPost jest liderem w kwestiach ekologicznych, a nasz zmodernizowany model biznesowy jest modelem przyszłości" – powiedziała group chief marketing & ESG officer Izabela Karolczyk-Szafrańska, cytowana w komunikacie.

Grupa InPost w tym badaniu największą liczbę punktów otrzymała w kluczowych obszarach, takich jak: Targets, Business Strategy, Financial Planning & Scenario Analysis, Emission reduction initiatives and low carbon products, Risk Management, Scope 1&2, wymieniono także.

Strategia Dekarbonizacji Grupy została przyjęta w 2023 roku, a zawarte w niej cele pozytywnie zwalidowano przez SBTi. Celem Grupy jest osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku – czyli 10 lat wcześniej niż przewiduje to Porozumienie Paryskie. W ramach działań zmniejszania śladu węglowego, Grupa inwestuje w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych i wprowadza odnawialne źródła zasilania maszyn Paczkomat. Od kilku lat rozwija również program InPost Green City, Eko Zwroty, a także akcje edukacyjne czy wolontariat pracowniczy, przypomniał InPost.

Carbon Disclosure Project (CDP) to organizacja non-profit, która odgrywa kluczową rolę w ocenie działań firm pod kątem przejrzystości środowiskowej oraz inicjatyw podejmowanych na rzecz ochrony klimatu. Ocena CDP jest standardem globalnym, używanym przez inwestorów, firmy, decydentów politycznych, naukowców i media do analizy strategii ESG firm.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)