Jak głęboko powinna sięgać transformacja biznesu dla dobra środowiska i społeczeństwa? Jak sprostać tym oczekiwaniom zachowując równowagę w organizacji? Pytania o konsekwencje działań, które są konieczne, i których nikt w historii jeszcze nie podejmował, powróciły przy okazji premiery publikacji „Biznes na rzecz zmiany 2024”. To już czwarta edycja raportu podsumowującego działania w programie Climate Leadership, w którym firmy zmieniają się dla klimatu.
– Musimy się nauczyć, jak wykorzystać własną kreatywność, zaangażowanie pracowników, rewolucję technologiczną i legislację europejską w zakresie ESG, do przeprowadzenia transformacji w swojej firmie. Jak wspierać innowacje skierowane na rozwiązywanie istotnych wyzwań społecznych, cywilizacyjnych, odpowiedzialne innowacje na rzecz klimatu, odpowiedzialne innowacje w miejscu pracy — piszą Maria Andrzejewska i prof. Bolesław Rok, pomysłodawcy programu Climate Leadership.
Raport omawia trendy społeczne, środowiskowe i ład korporacyjny (ESG) w działaniach firm, jako odpowiedzi biznesu na najbardziej aktualne wyzwania związane z pogłębiającym się globalnym kryzysem środowiskowym. Przedstawia również deklaracje klimatyczne i opisy wdrożonych już działań w formie dobrych praktyk firm-uczestników programu. Na publikację składają się materiały opracowane przez niezależnych ekspertów Climate Leadership reprezentujących różnorodne obszary wiedzy, od ochrony środowiska i wiedzy o klimacie jak do zrównoważonego rolnictwa i transformacji energetycznej. Zapraszamy do zapoznania się z publikacją w formie elektronicznej.
Raporty „Biznes na rzecz zmiany” można pobrać TUTAJ