Już 26 września poznamy laureatów konkursu „Lider elektromobilności”. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone pierwszego dnia Kongresu Nowej Mobilności. Wyróżnienie trafi do firm, które w ostatnich 12 miesiącach w największym stopniu przyczyniły się do rozwoju zeroemisyjnego transportu w Polsce.
Nie mogę oczywiście zdradzić wyników, jednak mogę powiedzieć, że konkurencja w tegorocznej edycji była naprawdę wyrównana. Do konkursu zgłosiło się blisko 100 firm oferujących produkty czy usługi z całego sektora e-mobility. Na uwagę zasługuje zarówno rosnąca skala produkcji i inwestycji, jak i liczba firm wdrażających pojazdy elektryczne do flot – ocenia Wojciech Jakubczak z PSPA, członek kapituły konkursu. Dodaje: „Lider elektromobilności” to nie jest typowy konkurs. Owszem zgłoszenia są otwarte, jednak na etapie oceny kandydatów prowadzone jest badanie bardziej przypominające audyt niż zwykłą ocenę kandydatów.
– Historycznie do konkursu zgłaszali się głównie producenci samochodów oraz baterii. Jednak z każdą kolejną edycją rośnie liczba zgłoszeń firm zajmujących się infrastrukturą oraz rozwiązaniami dotyczącymi aplikacji – komentuje Piotr Michalczyk, lider sektora motoryzacyjnego i partner w PwC Polska, członek kapituły Konkursu.
Lider elektromobilności – procedura oceny
Kandydaci na „Lidera elektromobilbości zgłaszając się do konkursu wypełniali szczegółową ankietę. Następnie zespół ekspercki analizował zgłoszenia pod kątem merytorycznym. Kapituła dokonuje oceny z uwzględnieniem wskazanych w regulaminie parametrów. Ocenia m.in. wysokość inwestycji w zakup EV i infrastruktury, wielkość sprzedaż usług i produktów na rynku e-mobility. https://ecoekonomia.pl/category/zielona-energia/elektromobilnosc/Także poziom zaangażowania w działalność z zakresu R&D oraz plany rozwoju w obszarze nowej mobilności. Wyróżnienia trafiają do firm i instytucji, które w minionym roku w sposób najbardziej efektywny realizowały strategię sprzyjającą rozwojowi rynku pojazdów elektrycznych.
Zawsze wybór laureatów konkursu był trudną decyzją. Z każdą kolejną edycją mamy więcej zgłoszeń i większą konkurencję. Bardzo cieszy dynamicznie wzrastająca liczba firm inwestujących w zeroemisyjne floty, a z tego co widzimy na rynku to plany poszczególnych firm są jeszcze bardziej ambitne. Na polskim rynku pojawiają się nowi gracze, którzy w najbliższych latach mogą mieć istotny wpływ na zmianę oblicza rynku. Poddając się szczegółowej ocenie przez kapitułę konkursu kandydaci pokazują, jak ważną i prestiżową nagrodą jest tytuł „Lidera elektromobilnośći” – dodaje Piotr Michalczyk.
Patronem medialnym konkursu jest ecoekonomia.pl.