Veolia chce przekonać Polaków, że nawet niewielka zmiana nawyków ma znaczenie. Chodzi o sposób korzystania z ogrzewania, zmniejszenie wydatków i poprawę warunków środowiskowych.
Tylko jeden stopień mniej – 21°C zamiast 22°C
Nadchodzący okres zimowy oznacza dodatkowo zwiększone zapotrzebowanie na surowce energetyczne potrzebne do produkcji ciepła. Zmiany na rynkach gazu i węgla powodują, że wyzwaniem są nie tylko ceny tych paliw, ale także ich dostępność oraz bezpieczeństwo energetyczne. Z badań przeprowadzonych przez Izbę Gospodarczą Ciepłownictwo Polskie wynika, że ponad połowa Polaków przegrzewa swoje mieszkania. Średnia temperatura w naszych domach wynosi 22°C i więcej. Veolia promuje właściwe nawyki w zakresie użytkowania ciepła w ramach kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”. Zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień przynosi oszczędności, jest korzystne dla zdrowia i ma pozytywny wpływ na środowisko. Oznacza to w praktyce 5 – 8 proc. oszczędzonego ciepła. Dodatkowo zmniejszenie negatywnych efektów przegrzewania organizmu i redukcję emisji pochodzących ze spalania paliw.