– Konsument coraz częściej staje przed koniecznością wyboru, jaki towar kupić, w jakim opakowaniu. Wymogi prawne, korporacyjne czy też środowiskowe determinują fakt, że coraz częściej zwracamy uwagę na kupowane rzeczy – mówi Magda Biernat-Kopczyńska z Rekopolu.
Oznakowania są częścią opakowania. Są również istotne dla recyklera, szczególnie jeżeli mówimy o tworzywach sztucznych. To właśnie odpowiednie oznakowanie opakowań jest swoistą wizytówką firmy.
Edukacja konsumentów poprzez odpowiednie oznakowanie opakowań jest niezbędna, aby odpad trafił do właściwego strumienia. Konsument powinien być odpowiednio pokierowany m.in. dzięki znakom na opakowaniu. Oznakowania są również istotne dla recyklera, szczególnie jeżeli mówimy o tworzywach sztucznych.
Oznakowanie opakowań – edukacja konsumenta najważniejsza
– Najważniejsze jest to, aby odpady wrzucać do konkretnych, przeznaczonych na to pojemników. Czy wiecie jak prawidłowo segregować odpady? Szczegółowe informacje znajdują się TUTAJ – podsumowuje Marta Biernat-Kopczyńska.
Materiał powstał z okazji 20-lecia obecności na rynku w Polsce Rekopolu – Organizacji Odzysku Opakowań.