– To był bardzo ważny i intensywny czas w gospodarce opadami. Gdybyśmy cofnęli się 20 lat zobaczylibyśmy zupełnie inny świat. Jeżdżące po ulicach śmieciarki, były starymi, mocno zużytymi pojazdami kupionymi z demobilu z Niemiec – smrodziły, ciekły, robiły bardzo złe wrażenie. Sortownie odpadów nie istniały. Recyklingowi poddawaliśmy praktycznie tylko makulaturę – powiedział Jakub Tyczkowski prezes Rekopolu Organizacji Odzysku Opakowań podczas spotkania z okazji 20-lecia powstania firmy.
Kiedy w 2002 roku Rekopol przejął obowiązek odzysku opakowań wprowadzanych na rynek przez klientów, dotyczył on 80 tys. ton. W tym roku firma ma do zrealizowania obowiązek przekraczający 900 tys. ton. Obsługuje ponad 400 klientów z różnych branży, od małych rodzinnych firm po przedsiębiorstwa z pierwszej setki korporacji.
– Teraz jesteśmy w zupełnie innym miejscu. Jako firma ewoluowaliśmy razem z rynkiem gospodarki odpadami. Mówimy o rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Dyskutujemy o projekcie ustawy, który ma polepszyć gospodarkę odpadami i zwiększyć recykling w Polsce. Już teraz widzimy, że nie do końca zidentyfikowano w nim wszystkie problemy. Wiemy, jak będziemy działać w 2022 roku, ale 2023 jest dla nas zagadką – dodał Jakub Tyczkowski.
20 klientów na 20 lecie Rekopol-u
Rekopol z okazji obchodów 20-lecia swojego istnienia wyróżnił 20 klientów, którzy są z firmą najdłużej. Otrzymali oni pamiątkowe statuetki. Tymi klientami są: Abrys, AKPOL, Ambra, Auchan Polska, Castorama, EkoDolina, EKO-Region sp. z o.o., Global Compact Network Poland, Heinz, JM Polska, Bogdan Karczewski, Laboratorium Kosmetyczne „Joanna”, Majonezy SPPH w Kętrzynie, Maxpress, PRT Radomsko, PUHP „LECH”, TZMO, WOKAS S.A., Ziaja Ltd., Zakład Utylizacyjny w Gdańsku.