Eliminacja plastiku z opakowań marek własnych, stała się już niemal standardem. Jednak mało osób zdaje sobie sprawę, że mikroplastik i inne nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery są w recepturach artykułów drogeryjnych. Cieszy więc inicjatywa Kaufland mająca na celu eliminację tego typu substancji z artykułów drogeryjnych marek własnych. Klienci łatwo rozpoznają produkty z udoskonalonym składem dzięki specjalnemu oznaczeniu „receptura bez mikroplastiku”.
Tygodniowo przyjmujemy do organizmu nawet 5 gramów plastiku. To ilość odpowiadająca jednej karcie kredytowej – wynika z badań przeprowadzonych na University of Newcastle w Australii. Mikroplastik nie jest obecny jedynie w jedzeniu czy ubraniach.
Maleńkie cząstki plastiku o średnicy mniejszej niż 5 mm występują powszechnie w składach kosmetyków, także tych kolorowych. Ich rozmiar sprawia, że z łatwością przedostają się do wód. Raport „Kupuj odpowiedzialne” przedstawił niepokojące dane, z których wynika, iż około 30 proc. mikroplastiku trafia do morza. Kaufland wziął pod lupę recepturę artykułów drogeryjnych marek własnych i podjął konkretne zobowiązanie z myślą o ochronie środowiska.
– W ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic analizujemy nie tylko opakowania, ale także skład naszych produktów. Naszym celem jest zmiana receptur artykułów marek własnych w segmencie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących. Także środków do pielęgnacji samochodów. Pracujemy nad tym, aby do końca 2021 r. wyeliminować mikroplastik i nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery. Warunkiem jest brak wpływu na jakość i bezpieczeństwo produktów. Możemy już pochwalić się tym, że formuły wszystkich produktów bevola Baby® do pielęgnacji ciała dziecka nie zawierają mikroplastiku – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, Kaufland oznacza produkty z udoskonalonym składem specjalnym logo „receptura bez mikroplastiku”. W ten sposób klienci mają pewność, że wybierają artykuły bardziej przyjazne dla środowiska.