Warszawa, 18.09.2024 (ISBnews) – Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej planuje wprowadzenie prawa do 10-dniowej nieobecności w pracy dla pracowników z terenów objętych powodzią, poinformował wiceminister Sebastian Gajewski. Pracownicy zachowają prawo do części wynagrodzenia, liczonego od pensji minimalnej.
"Na jutro, na najbliższe dni dla pracowników, którzy są dotknięci powodzią, ministerstwo wprowadziło w rozporządzeniu powodziowym możliwość usprawiedliwionej nieobecności w pracy z powodu powodzi. Pracownik ma prawo do 10 dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy z powodu powodzi, te za te 10 dni zachowuje prawo do części wynagrodzenia" – powiedział Gajewski w Tok FM.
"Jest będzie część proporcjonalnie wyliczana z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę" – dodał.
Wiceminister poinformował tez, że resort prowadzi prace nad rozporządzeniem, umożliwiającym wypłatę dotacji dla pracodawców których zakłady zostały zniszczone w powodzi oraz pożyczek dla tych, którzy zostali zmuszeni do ograniczenia swojej działalności.
(ISBnews)