Biedronka chce być zielona do 2028

BIedronka

Większenie o 100 milionów kwoty przeznaczanej na działalność charytatywną a także instalacje fotowoltaiczne na 2000 tysiącach sklepów, to główne elementy strategii sieci Biedronka.

Dyrektor Generalny sieci Biedronka, Luis Araujo, podsumował dotychczasowe oraz zadeklarował kolejne kroki sieci w zakresie zrównoważonego rozwoju. Sieć od lat angażuje się w akcje społeczne i charytatywne w porozumieniu aż z 1000 organizacji. Kwota wydatkowana na programy socjalne ma zostać zwiększona z 400 na 500 milionów złotych rocznie do roku 2026 r., włączając w to Fundację Biedronki.

-Działania w ramach zrównoważonego rozwoju to jeden z filarów strategii Biedronki. Jako największa sieć handlowa  w Polsce, jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w Polsce, odpowiedzialności i ogromnego wpływu jaki mamy na społeczeństwo i środowisko. Te i wiele innych inicjatyw, wynikających z naszego poczucia odpowiedzialności za planetę i lokalne społeczności, w których żyjemy to nasz Projekt B na przyszłość, który działa i odzwierciedla nasze zaangażowanie w ochronę „Energii dla Życia” w Polsce – powiedział Luis Araujo

Lokalni dostawy, zielona energia i mniej plastiku

Sieć stawia na lokalnych dostawców. Dba także o zdrowie Polaków, systematyczne zmniejszając ilość soli i cukru w produktach. Dzięki energii z fotowoltaiki na dachach sklepów Biedronka i magazynów, zmniejszono emisję dwutlenku węgla o 30 proc.. Do końca 2023 roku ogniwa fotowoltaiczne mają być już na 1000 sklepach. Wg zapowiedzi Luisa Araujo a do końca 2024 roku liczba ta ma zostać podwojona. Firma jako pierwsza zmieniła czynnik chłodzący na CO2. To ważny krok w realizacji wizji stania się w 100 proc. zieloną firmą w 2028 r. Największa sieć handlowa w kraju wykorzystuje plastik pochodzący z recyklingu. Jednocześnie chce, aby 90 procent kosmetyków będących w sprzedaży była do 2026 roku wolna od plastiku.