Przemysł motoryzacyjny chce być bardziej zielony

przemysł samochodowy
przemysł samochodowy

Elektromobilność zdominowała obszar ekologii w przemyśle motoryzacyjnym. Nie można jednak zapominać, że zdecydowana większość pojazdów na świecie korzysta z paliw kopalnych. Z kolei produkcja samochodów wymaga użycia dużej ilości metali i ich stopów. Auto osobowe składa się w 35-40 proc. ze stali. To powoduje, że przemysł motoryzacyjny jest jednym z większych producentów śladu węglowego. Nie dziwią starania producentów aut  używania w produkcji bardziej ekologicznych materiałów.  przemysł motoryzacyjny

Nissan stawia na recykling aluminium

Za 52 miliony funtów Nissan – w swojej fabryce w brytyjskim Sunderland – uruchomił linię recyklingu i produkcji lekkiego aluminium. Pierwszym modelem wyprodukowanym w Europie z wykorzystaniem najnowszych technologii jest nowy Qashqai. Pokrywa silnika, drzwi i przednie błotniki wykonano ze stopu aluminium. Dzięki temu nadwozie jest o 60 kg lżejsze w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Rozwiązanie pozwala obniżyć emisję i wyposażyć samochód w większą liczbę technologii. W tym zelektryfikowany układ napędowy.

Zielona stal w karoserii mercedesów

Jak poinformował koncern Mercedes-Benz AG od 2025 r. do produkcji samochodów firma używać będzie stali wolnej od emisji CO2. Zielona stal pochodzić będzie od szwedzkiej spółki H2 Green Steel (H2GS). To założony w 2020 r. start-up. Jego celem jest budowa w północnej Szwecji dużego zakładu produkcyjnego stali wolnej od paliw kopalnych. Do 2030 r. H2GS wyprodukuje 5 mln ton stali wolnej od paliw kopalnych. przemysł motoryzacyjny przemysł motoryzacyjny

Zielone paliwo od Volkswagena już w użyciu

Jak pisaliśmy w maju, w Niemczech, na niektórych stacjach, pojawiło się nowe niskoemisyjne paliwo – Blue Gasoline. To najnowszy, po R33 Blue Diesel, wspólny produkt Boscha, Shella i Volkswagena. Zawiera do 33 proc. odnawialnych źródeł energii. Umożliwia zmniejszenie emisji CO2 aż o 20 proc. na każdy przejechany kilometr. Póki elektromobilność raczkuje i stanowi rzadkość na drogach, każda alternatywna inicjatywa, wspomagająca ochronę środowiska, jest na wagę złota.

Czekamy na dalsze inicjatywy sprawiające, że przemysł motoryzacyjny będzie bardziej zielony.