Dla 78,1 proc. Polaków ważne jest, czy producent żywności prowadzi swoją działalność z poszanowaniem ludzi i środowiska, wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie grupy spółek Danone.
Według badania „Zrównoważony rozwój produkcji żywności”, dla 69 proc. badanych istotne są również kwestie środowiskowe przy podejmowaniu decyzji zakupowych, zaś 60,3 proc. Polaków uważa, że firmy, które dbają o środowisko oferują dzięki temu zdrowsze produkty. Troska o te kwestie jest jednak domeną kobiet, a różnica, jeśli chodzi o odsetek deklaracji, oscyluje w granicach 10 proc. (9,4 proc. w kwestii prowadzenia działalności z poszanowaniem ludzi i środowiska, 12,3 proc. decyzji zakupowych oraz 10,6 proc. jeśli chodzi o korelację pomiędzy produkcją z poszanowaniem środowiska a walorami zdrowotnymi produktów). Gdy pytamy o produkcję z poszanowaniem ludzi i środowiska, odsetek odpowiedzi „ważne” i „raczej ważne” rośnie wraz z wiekiem respondentów, podano.
Badanie „Zrównoważony rozwój produkcji żywności” przeprowadziła Agencja Badawcza SW Research na zlecenie grupy spółek Danone w terminie 13-16 sierpnia na reprezentatywnej próbie 1 005 Polaków powyżej 18. roku życia. Badanie zrealizowano metodą CAWI (wywiady online) za pomocą panelu internetowego SW Panel.
Źródło: ISBnews