Ekorecykling w ING – drugie życie billboardów

Od 5 lat ING Bank przerabia wykorzystywane do reklam wielkoformoatowych siatki mesh i inne materiały. Powstają z nich torby, plecaki czy „nerki”.

Ile żyje billboard? Czy reklama może mieć drugie życie? Na czym polega ekorecykling? 

Już 5 lat temu postanowiliśmy, że nie będziemy utylizowali wykorzystywanych do reklamy siatek mesh i innych nośników OOH. Wymyśliliśmy więc, jak dać im drugie życie. Na samym początku z naszych siatek uszyliśmy 1000 ekotoreb. Były one ładne, praktyczne i właściwie niezniszczalne. Skala zainteresowania ekotorbami przerosła nasze oczekiwania. Postanowiliśmy kontynuować akcję. Po kolejnej kampanii rozszerzyliśmy asortyment i tak działamy nadal – powiedziała Barbara Deszcz z ING Banku Śląskiego.

Ekorecykling: plecak z plakatu

ING przerabia swoje wielkoformatowe materiały reklamowe na różne użyteczne przedmioty. Zamiast na wysypisko, trafiają do klientów w postaci toreb, plecaków, nerek, opakowań na laptopy, gadżetów dla dzieci.

Do tej pory bank przerobił na użyteczne ekogadżety 17 700 m2 reklam OOH. Jest to równe powierzchni parkingu, na którym zmieściłoby się 340 samochodów. Wyprodukował 2,6 tys., toreb, 800 plecaków, 3910 opakowań na laptopy i 1000 sztuk nerek.

Ideę recyclingu ING stosuje w swoich biurach na co dzień. Przedmioty z recyclingu są częścią wystroju wnętrz (wykładziny, lampy akustyczne czy sufity). Bank daje też drugie życie wycofanym z użytku meblom, szafkom, biurkom i krzesłom. Te, za symboliczną opłatą trafiają do domów pracowników, a pieniądze do fundacji ING Dzieciom. Natomiast część mebli, sprawne komputery, monitory i drukarki przekazywane są, jako darowizny dla szkół, przedszkoli i innych placówek.

Cykl filmów #INGdlaEKO prezentuje wybrane, ekologiczne inicjatywy podejmowane przez ING Bank Śląski. W ramach cyklu ukazały się już filmy: „kultura OFFowa”,  „EKOmural”, „Opowieści z Pietruszkowej Woli”, „ING o zielonych transformacjach”, „Program Grantowy ING dla start-upów i młodych naukowców”.