OZE, plastik, edukacja – cele ESG według mBanku

Miliard na OZE, mniej plastiku i emisji CO2, edukacja, wsparcie młodych artystów – to główne cele ESG, które realizuje mBank. WZA spółki zatwierdziło sprawozdanie zarządu podsumowujące m.in. działania z tego obszaru.

Dla środowiska 

Zgodnie z zapowiedziami mBank zwiększał swoje zaangażowanie finansowe w zieloną energetykę. W 2021 r. udzielił finansowania na duże instalacje OZE o wartości 1 mld zł. To przełożyło się na zmniejszenie emisji CO2 o 2,58 mln ton. 

Dzięki emisji zielonych obligacji bank pozyskał 500 mln złotych. 29 proc. inwestycji klientów bankowości prywatnej mBanku zostało ulokowanych w strategiach zgodnych z ESG.

Działaniem prośrodowiskowym było także sukcesywne ograniczanie plastiku. W 2021 roku bank wydał niemal 100 tys. całkowicie cyfrowych kart płatniczych. Dzięki czemu oszczędził 500 kg plastiku. Spółce udało się znacząco – bo aż o 40 proc. w porównaniu do 2020 roku – zmniejszyć własne emisje CO2.

Dla społeczeństwa

Obok działań środowiskowych w 2021 roku mBank kontynuował swoje programy społeczne. Najbardziej rozpoznawalnym jest niewątpliwie współpraca z WOŚP. Wspólnie z klientami na konto Orkiestry bank wpłacił ok. 10 proc. z ponad 224 mln zł zebranej kwoty przez WOŚP.

mBank angażuje się również w kwestie społeczne. M.in. dotyczące edukacji w zakresie matematyki, cyberbezpieczeństwa i ecommerce, a także wspiera młodych artystów. W ubiegłym roku przeznaczył 2,35 mln zł na projekty edukacji matematycznej prowadzone przez mFundację. Dodatkowo zorganizował kampanię edukacyjną dotycząca cyberbezpieczeństwa, która trafiła do 11,6 mln osób. Kolejną akcją były „Cyfrowe Rewolucje”. Bank zachęcał firmy do rozwoju w e-commerce – strona projektu, gdzie publikowane są poradniki i przydatne materiały, miała 80 mln odsłon.