Dinozaur apeluje w ONZ do światowych przywódców

Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) sprowadza groźnego, mówiącego dinozaura do siedziby.ONZ, aby zaapelować o więcej działań na rzecz klimatu ze strony światowych przywódców. Taki jest temat filmu krótkometrażowego, który został dziś zaprezentowany jako główny element najnowszej kampanii „Nie opowiadajcie się za wyginięciem”.

Koniec z wymówkami

Wpadając do kultowej Sali Zgromadzenia Ogólnego, słynącej z historycznych przemówień przywódców z całego świata, imponujący dinozaur wygłasza do publiczności zszokowanych i oszołomionych dyplomatów i dygnitarzy słowa, że „nadszedł czas, aby ludzie przestali szukać wymówek i zaczęli wprowadzać zmiany”, aby przeciwdziałać kryzysowi klimatycznemu.

My przynajmniej mieliśmy asteroidę – ostrzega dinozaur, odnosząc się do popularnej teorii wyjaśniającej wyginięcie dinozaurów 70 milionów lat temu. – A jaka jest wasza wymówka? – mówi dinozaur..

Jest to pierwszy w historii film nakręcony na terenie Zgromadzenia Ogólnego. ONZ przy użyciu komputerowo generowanych obrazów (CGI), w którym światowe gwiazdy wcielają się w dinozaura w wielu językach, włączając w to aktorów Jacka Blacka (angielski), Eizę González(hiszpański), Nikolaja Costera-Waldau (duński) i Aïssę Maïgę (francuski).

Następnie dinozaur zwraca uwagę na to, jak wsparcie finansowe. dla paliw kopalnych poprzez subsydia – pieniądze podatników, które pomagają utrzymać niskie koszty węgla, ropy i gazu dla konsumentów – jest irracjonalne i nielogiczne w obliczu zmieniającego się klimatu.

– Wyobraźcie sobie wszystkie inne rzeczy, które moglibyście zdziałać za te pieniądze. Na całym świecie ludzie żyją w ubóstwie. Czy nie wydaje się wam, że pomaganie im miałoby więcej sensu niż… finansowanie zagłady całego waszego gatunku? – mówi dinozaur.

UNDP – kqmpqnia „Nie opowiadajcie się za wyginięciem”

– Film jest zabawny i interesujący, jednakże kwestie, które porusza, są jak najbardziej poważne – powiedziała Ulrika Modéer, szefowa.Biura Stosunków Zewnętrznych i Rzecznictwa. UNDP. – Sekretarz Generalny. ONZ nazwał kryzys klimatyczny >>kodem czerwonym dla ludzkości<<. Chcemy, aby film bawił, ale jednocześnie uświadomił, jak krytyczna jest sytuacja. Świat musi przyspieszyć działania na rzecz klimatu, jeśli ma nam się udać zachować bezpieczeństwo planety dla przyszłych pokoleń”.

Kampania i film UNDP „Nie opowiadajcie się za wyginięciem” mają za zadanie zwrócenie uwagi na dopłaty do paliw kopalnych. oraz na to, w jaki sposób niwelują one znaczący postęp. w kierunku zakończenia zmian klimatycznych i napędzają nierówności, przynosząc korzyści bogatym.

Badania UNDP opublikowane jako część kampanii ujawniają, że świat wydaje zawrotną sumę.423 miliardów dolarów rocznie na dopłaty do paliw kopalnych dla.konsumentów – ropy, energii elektrycznej, która jest generowana. przez spalanie innych paliw kopalnych, gazu i węgla. Środki te mogłyby pokryć koszt szczepionki.COVID-19 dla każdej osoby na świecie bądź sfinansować trzykrotność rocznej kwoty potrzebnej do zlikwidowania skrajnego ubóstwa na świecie.

UNDP: celem jest edukacja

Kampania i film mają nadzieję uczynić bardziej przystępnymi.skomplikowane i techniczne kwestie związane z subsydiami na paliwa kopalne i kryzysem klimatycznym. Celem jest zarówno edukacja, jak i oddanie głosu ludziom na całym świecie poprzez różnorodne działania, do których podjęcia zaproszona jest publiczność.

UNDP współpracuje z przedstawicielami wszystkich szczebli społeczeństwa, wspierając budowanie narodów, które mogą przetrwać kryzys oraz.napędzać i podtrzymywać rodzaj wzrostu, który poprawia jakość życia każdego. Działając na miejscu w ponad.170 krajach i terytoriach, oferuje międzynarodową perspektywę i znajomość lokalnych realiów, aby poprawiać sytuację ludzi i budować odporne społeczności.