Biedronka ułatwia eko-edukację dzieci. Śmieciarka Miecia ponownie w trasie. Miecia jest elementem kampanii „Działaj z imPETem!”, prowadzonej przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A.
Od 4 sierpnia każdy kto spędza urlop nad Bałtykiem będzie mógł odwiedzić specjalną mobilną strefę edukacyjną. Dowiedzieć się m.in. jak wygląda proces recyklingu i dlaczego ważne jest poprawne segregowanie plastikowych butelek.
Czym właściwie jest Miecia? Nie jest to zwykły pojazd. To żółta, uśmiechnięta śmieciarka, we wnętrzu której można znaleźć interaktywną wystawę, przedstawiającą proces recyklingu plastikowych odpadów. Najmłodsi ucieszą się z możliwości zabawy na zamontowanej na górze pojazdu zjeżdżalni. Poprzez różnego rodzaju gry zręcznościowe będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat segregacji odpadów.
Zgniatarka do butelek i droga do recyklingu
Przy drzwiach wejściowych do śmieciarki zawieszona jest zgniatarka. Dzięki niej każdy chętny ma możliwość zgniecenia butelki, wyrzucenia jej do żółtego kosza i rozpoczęcia w ten sposób drogi butelki do pełnego recyklingu. W efekcie można nie tylko zobaczyć, jak wygląda ten proces, ale również dotknąć powstałe w taki sposób tworzywo.
Tegoroczna trasa Mieci obejmuje aż 20 miejscowości, w tym większość popularnych nadmorskich kurortów. Śmieciarka będzie czekać na odwiedzających na parkingach sklepów sieci Biedronka. Pierwszym przystankiem Mieci jest Dziwnów (4 sierpnia). Wystawa najdłużej zatrzyma się w Helu w okolicy Fokarium od 16 do 22 sierpnia. Edukacyjna podróż Mieci zakończy się 6 września w Elblągu.
Pod koniec sierpnia eko-edukacja „Czysty Bałtyk”
Poszanowanie środowiska i eko-edukacja jest jednym z kluczowych priorytetów sieci Biedronka. Odpad plastikowy wyrzucony w niewłaściwym miejscu nie tylko zaśmieca wybrzeża, ale też szkodzi zwierzętom morskim.
– Chcemy wspierać kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących segregacji odpadów i recyklingu zwłaszcza wśród najmłodszych. Dlatego zdecydowaliśmy się kolejny raz wyruszyć w edukacyjną trasę z Miecią – powiedziała Agnieszka Koc, Dyrektor Ochrony Środowiska w Biedronce.
To nie jedyne działanie Biedronki w ramach troski o plaże i morze. Sieć jest również partnerem inicjatywy „Czysty Bałtyk”. Celem tego projektu jest ochrona polskiego wybrzeża oraz edukacja ekologiczna przez akcję jego sprzątania. W sobotę 27 sierpnia na nadmorskie plaże wyruszą wolontariusze, by wziąć udział w wielkim porządkowaniu, realnie poprawiając czystość wybrzeża. Akcja „Czysty Bałtyk” ma za zadanie przenieść idee i wartości propagowane od dziesięciu lat pod Tatrami na północ kraju. Biedronka 3 razy wystąpiła jako partner główny analogicznego wydarzenia w polskich górach. Natomiast sprzątanie nadbałtyckich plaż odbędzie się po raz pierwszy.
Miecia jest elementem kampanii „Działaj z imPETem!”, prowadzonej przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A.