Według danych z końca listopada 2022 r. w Polsce było zarejestrowanych łącznie 62 tys. 135 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze jedenaście miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 23 tys. 869 sztuk. Oznacza to wzrost o 39 proc. do analogicznego okresu 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.
Pod koniec listopada 2022 r. po polskich drogach jeździło 59 tys. 187 elektrycznych samochodów osobowych. W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) odpowiadały za 29 tys. 780 szt. tej części floty pojazdów. Pozostałą część stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 29 tys. 407 szt. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 2 tys. 948 szt. W dalszym ciągu rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec listopada składała się z 16 tys. 160 szt. Przybywa również osobowych i dostawczych aut hybrydowych. Ich flota powiększyła się do 461 tys. 881 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 803 szt.
Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec listopada 2022 r. w Polsce funkcjonowało 2 tys. 527 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (4 tys. 913 punktów). 29 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 71 proc. – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W listopadzie uruchomiono 33 nowe, ogólnodostępne stacje ładowania (92 punkty).